Tekil Mesaj gösterimi
  #1  
Alt 25. January 2008, 01:56 AM
PaLeRmO - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
PaLeRmO 
Administrator
Aktive
Seviye: []
Aktiflik: /
Güç: /
Deneyim: %
Karizma
Üye No: 1
Tecrübe Puanı: 10
Rep Puani : 10
Rep Derecesi:
PaLeRmO Seçkin bir yolda.
İletişim
PaLeRmO - MSN üzeri Mesaj gönder
Bilgi
PaLeRmO isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Üyelik tarihi: Mar 2007
Mesajlar: 56,207
Konuları: 210
Ampul Google Analytics-Pagerank-Arama Motoru ilişkisi


Site sahipleri, sitelerinin istatistiklerini tutmak için pek çok farklı yol takip ediyorlar. Bu çözümlerden bazıları: Google Analytics, Extreme Tracking, kullandığımız host panelindeki istatistik yazılımları (Awstat).

Şu an Google Analytics’in kullanmış olduğu Urchin teknolojisini bulan ve bunu kodlayarak aylık 495 $ ücretle hizmete sunan Urchin firmasını satın alıp bünyesine katan Google, en büyük farklılığı bu hizmeti ücretsiz hale getirmesi ile sağladı. İlk zamanlarda bu hizmeti sadece davetiyeye sahip olan kullanıcılara hizmet veren Google, sistemin doğru işlediğine inandığı anda herkese açarak epey ilgi çekti.

Yukarıda sayamadığımız pek çok firma daha bu hizmeti veriyor ancak neden neredeyse hepsi bu hizmeti ücretli veriyor? Ücretsiz hizmet verenler dahi bu sürümlerinde belirli kısıtlamalara giderken Google neden bu hizmeti ücretsiz olarak veriyor? Bu yazıya esin kaynağı olan hatta bu komplo terosinin teorisyeni AdesBlog‘un sahibi Abdylas Tynyshov’un teorisine göre Google bu hizmeti verirken sitelerden topladığı veri ile diğer hizmetlerinin altyapısını oluşturuyor. Bunlardan site sahiplerini belkide en çok ilgilendireni olan PageRank değerinin de bu istatistiklerden alınan değerlerinde eklenmesi ile şekillendiğini düşünüyor. Ve bu yarışta Google Analytics kullanmayan webmaster’ların öne geçtiğini düşünüyor. Bu teoriyi ortaya sunarken de şöyle bir açıklama yapıyor. Google Pagerank değerlerini belirlerken elindeki verileri değerlendiriyor. Bu veriler çok farklı kıstaslara sahip. Kendisinin elde edemediği veriler için ise diğer firmalara güvenmek zorunda. Bunlar Alexa veya farklı firmaların değerleri olabilir. Ancak Google’ın sahip olduğu veriler ile diğer firmaların tutmuş olduğu veriler arasında algoritma farkı oluşuyor ve bu nedenle Google Analytics kullanmadan elde edilen Pagerank değerinin Google Analytics kullandıktan sonra düşeceğini savunuyor. Ve bu olayı alttaki basit grafik yardımı ile açıkılıyor :



Grafikte bir site sahibinin Google Analytics kullanmadan önceki PR değeri ve kullandıktan sonra aldığı PR değeri örnekleniyor. Peki bu grafik ne anlatıyor? Site sahibinin Google Analytics ile henüz tanışmadığı ve Google Analytics öncesi PR 5 değere sahip olduğu varsayılıyor. Ancak site sahibi Google Analytics’i duyuyor ve kullanmaya başlıyor. Abdylas Tynyshov bu hizmeti kullanmaya başladıktan sonra Google’ın dış verilere daha az ihtiyaç duyacağını iddia ederek bunun sonucu olarak da genelde PR değerini düşeceğini, çok az bir kısımının da yükselebileceğini savunuyor. Webmaster’lar için diğer önemli konu olan Arama Motoru (Search Engine) sıralamalarının da Analytics verilerine göre şekillendiğini de unutmamak gerekir.

Bu kadar komplo teorisinden sonra da Google umarım beni cezalandırmaz ve sahip olduğum PR değerini düşürmez diyerek yazısını endişeye sahip bir latife ile sona erdiriyor. Ben de aynı temenniler içinde yazıma son veriyorum
Alıntı ile Cevapla